W Selenium 4 możemy się dobrać do logów w konsoli przeglądarki (console.log, console.error itp.) i użyć ich w teście np. jako dodatkową informację w wynikach testów. Technicznie rzecz biorąc, to tak naprawdę nic nie “wyciągamy” z konsoli, ale nasłuchujemy na bieżąco co się w konsoli pojawia.
W poniższym kodzie użyjemy testowej strony, na której natrzaskałam trochę komunikatów do wyłapania przez nasze testy. Dodatkowo na tej stronie znajdziesz także cztery przyciski, które po kliknięciu rzucą jeszcze dodatkowymi logami o danym typie.
Uwaga: ta funkcjonalność działa tylko dla przeglądarki Chrome.
Ukryta treść
Nie masz dostępu do tego kursu. Wykup dostęp albo zaloguj się, by móc zobaczyć pełną lekcję.
Java
Żeby móc zacząć nasłuchiwać tych komunikatów, które pojawiają się w konsoli, musimy stworzyć sobie obiekt klasy DevTools. W tej klasie mamy dostępne metody, które pozwolą nam na utworzenie sesji i włączenie logowania.
Ukryta treść
Nie masz dostępu do tego kursu. Wykup dostęp albo zaloguj się, by móc zobaczyć pełną lekcję.
C#
Żeby móc zacząć nasłuchiwać tych komunikatów, które pojawiają się w konsoli, musimy stworzyć zmienną obiektową typu IJavaScriptEngine (to i kilka innych zagadnień, których tutaj nie będę ponownie tłumaczyć, pojawiło się już w poprzedniej lekcji). To, co my będziemy chcieli robić, to wypluwać timestamp, typ komunikatu (log, error, warning albo info) oraz jego treść do konsoli testu. Od razu włączymy też monitoring.
Ukryta treść
Nie masz dostępu do tego kursu. Wykup dostęp albo zaloguj się, by móc zobaczyć pełną lekcję.