Selenium w C# 55. Projekt testowy: testy płatności

“Projekt testowy: testy płatności” to drugie z trzech zadań w ramach projektu testowego, w którym samodzielnie stworzysz testy do naszego sklepu.

Projekt testowy: testy płatności – polecenie

Polecenie

Napisz poniższe testy.

  1. Dodaj wybrany produkt do koszyka i przejdź na stronę koszyka, a stamtąd na stronę płatności. Potwierdź, że po wypełnieniu danych karty ale nieuzupełnieniu pozostałych obligatoryjnych pól wyświetlają się odpowiednie komunikaty po kliknięciu “Kupuję i płacę”. Pomiń w tym teście wybór kraju i regionu, pól nieobowiązkowych i tworzenie konta podczas zakupu.
  2. Dodaj jakiś produkt do koszyka i przejdź na stronę koszyka, a stamtąd na stronę płatności. Potwierdź, że wszystkie kwoty (włącznie z VATem) się zgadzają.
  3. Dodaj dwa wybrane produkty do koszyka w ilości sztuk 2 i 3 i przejdź na stronę koszyka, a stamtąd na stronę płatności. Potwierdź, że wszystkie kwoty (włącznie z VATem) się zgadzają.
  4. Dodaj jakiś produkt do koszyka i przejdź na stronę koszyka. Zmień tam ilość sztuk produktu i zaktualizuj koszyk. Następnie przejdź na stronę płatności. Potwierdź, że wszystkie kwoty (włącznie z VATem) się zgadzają.
  5. Dodaj jakiś produkt do koszyka i przejdź na stronę koszyka, a stamtąd na stronę płatności. Wprowadź wszystkie wymagane dane i dokonaj zakupu jako nowy użytkownik (ale nie zakładaj konta). Potwierdź, że zakup się udał.
  6. Dodaj jakiś produkt do koszyka i przejdź na stronę koszyka, a stamtąd na stronę płatności. Dokonaj zakupu jako istniejący użytkownik, czyli zaloguj się w procesie zakupu (stwórz użytkownika wcześniej poza testem). Potwierdź, że zakup się udał.

Założenia:

  1. Pracujemy już na RemoteWebDriver (pamiętaj, że musisz zadbać o pliki driverów).
  2. Testy mają działać i na Firefox i na Chrome.
  3. Będziemy używać jawnego czekania (klasa WebDriverWait), a nie niejawnego (ImplicitlyWait).
  4. Staraj się używać jednej asercji na test albo asercji wielokrotnych.

Uwagi:

  1. Jest wiele metod na zbudowanie asercji do danego testu, tj. możesz się oprzeć na czymś zupełnie innym niż ja i to jest jak najbardziej ok.
  2. Umieszczaj elementy w ciele klasy testowej.

Dokumentacja dotycząca metody Format(), której użyliśmy do odpowiedniego zapisania ceny, znajdziesz tutaj.

Projekt testowy: testy płatności – rozwiązanie

Kod

Ukryta treść

Nie masz dostępu do tego kursu. Wykup dostęp albo zaloguj się, by móc zobaczyć pełną lekcję.

Możliwość komentowania została wyłączona.