Selenium w C# 54. Projekt testowy: testy koszyka

Lekcja “Projekt testowy: testy koszyka” to pierwszy materiał w ramach projektu testowego, w którym samodzielnie stworzysz testy do naszego sklepu.

Projekt testowy: testy koszyka – polecenie

Polecenie

Napisz poniższe testy.

  1. Przejdź na stronę wybranego produktu, dodaj go do koszyka, przejdź na stronę koszyka i potwierdź, że produkt rzeczywiście został dodany do koszyka.
  2. Przejdź na stronę wybranego produktu, dodaj do koszyka więcej niż 1 sztukę, przejdź na stronę koszyka i potwierdź, że produkt rzeczywiście został dodany do koszyka w odpowiedniej liczbie sztuk.
  3. Przejdź na stronę wybranego produktu, dodaj go do koszyka, następnie przejdź na stronę innego produktu i również dodaj go do koszyka. Przejdź na stronę koszyka i potwierdź, że oba produkty rzeczywiście zostały dodane do koszyka.
  4. Przejdź na stronę koszyka i potwierdź, że nie ma tam żadnego produktu (czyli potwierdź, że koszyk jest pusty jeżeli nic do niego nie dodamy).
  5. Przejdź na stronę wybranego produktu, zmień ilość produktów na 0 i spróbuj dodać do koszyka. Potwierdź, że produkt nie został dodany do koszyka.
  6. Przejdź na stronę wybranego produktu, dodaj go do koszyka, przejdź na stronę koszyka i zmień ilość tego produktu w koszyku. Potwierdź, że ilość sztuk produktu w koszyku się zmieniła.
  7. Przejdź na stronę wybranego produktu, dodaj go do koszyka, przejdź na stronę koszyka i spróbuj zmienić ilość sztuk na większą niż stan magazynowy tego produktu. Potwierdź, że taka akcja nie może zostać wykonana i do koszyka nie zostanie dodane więcej sztuk niż zakłada stan magazynowy.

Założenia:

  1. Pracujemy już na RemoteWebDriver (pamiętaj, że musisz zadbać o pliki driverów).
  2. Testy mają działać i na Firefox i na Chrome.
  3. Będziemy używać jawnego czekania (klasa WebDriverWait), a nie niejawnego (ImplicitlyWait).
  4. Staraj się używać jednej asercji na test albo asercji wielokrotnych.

Uwagi:

  1. Jest wiele metod na zbudowanie asercji do danego testu, tj. możesz się oprzeć na czymś zupełnie innym niż ja i to jest jak najbardziej ok.
  2. Umieszczaj elementy w ciele klasy testowej w sposób podany w filmie.

Projekt testowy: testy koszyka – rozwiązanie

Kod

Ukryta treść

Nie masz dostępu do tego kursu. Wykup dostęp albo zaloguj się, by móc zobaczyć pełną lekcję.

Możliwość komentowania została wyłączona.