W naszych testach pojawi się sytuacja, w której ta sama akcja da inny efekt. W związku z tym przyda nam się jakieś rozwiązanie, które pozwoli zwrócić obiekty jednej z dwóch klas, w zależności od sytuacji. W tym filmie pokażę Ci dwa podejścia do tego problemu.
W naszych testach testujemy zarówno poprawny zakup produktu jak i nieudany, czyli np. wtedy kiedy próbujemy przejść do zakupu nie wprowadzając danych klienta. Oba scenariusze dochodzą do momentu kliknięcia w przycisk zamówienia i oba kończą się innym efektem. W przypadku poprawnego zakupu zostaniemy przeniesieni na stronę potwierdzającą zakup. W przypadku niepoprawnego zakupu zostaniemy na tej samej stronie i dostaniemy komunikaty o konieczności wypełnienia danych.
Oznacza to, że jedna metoda, w naszym wypadku PlaceOrder(), będzie zwracała obiekt klasy ChekoutPage (w przypadku niepoprawnego zakupu) albo obiekt nowej jeszcze nieistniejącej klasy, która będzie reprezentowała stronę podsumowania zamówienia.
Dodatkowe materiały
Do tej lekcji mogą Ci się przydać dodatkowe materiały dotyczące typów generycznych. Znajdziesz je poniżej.
- Typy generyczne (PL)
- Generics in .NET (Microsoft Docs)
- Activator.CreateInstance Method (Microsoft Docs)
Komentarze
Nie masz aktywnej subskrypcji. Wykup subskrypcję albo zaloguj się, by móc komentować.